Ministerstwo Edukacji i Nauki przygotowało Wytyczne dotyczące działań skierowanych do uczniów i rodziców oraz kadry pedagogicznej po powrocie do szkół i placówek. Zawierają one rekomendacje dla kadry pedagogicznej szkół i placówek, opis działań skierowanych do uczniów, zalecenia dotyczące współpracy z rodzicami, wymagania w zakresie działalności poradni psychologiczno-pedagogicznych oraz ustalenia dla kuratorów oświaty. Celem wytycznych jest wsparcie uczniów w powrocie do nauki stacjonarnej po długotrwałym okresie kształcenia na odległość.
Wsparcie uczniów w powrocie do nauki stacjonarnej
Wytyczne zostały przygotowane, aby pomóc nauczycielom i dyrektorom szkół w organizacji zajęć stacjonarnych po długotrwałym okresie kształcenie na odległość. Ich celem jest także wsparcie kadry pedagogicznej w jak najlepszym rozpoznaniu potrzeb dzieci i młodzieży, a tym samym ułatwienie im adaptacji w przestrzeni szkolnej i w grupie rówieśniczej. W wytycznych znalazły się m.in. wskazówki dotyczące realizacji podstawowy programowej, dostosowania tematyki zajęć z wychowawcą do zdiagnozowanych potrzeb uczniów czy rozwijania relacji interpersonalnych na poziomie nauczyciel-uczeń, uczeń-uczeń.
Materiał został podzielony na kilka części:
- Rekomendacje dla kadry pedagogicznej szkół i placówek;
- Działania skierowane do uczniów;
- Współpraca z rodzicami/opiekunami prawnymi;
- Wymagania w zakresie działalności poradni psychologiczno-pedagogicznych;
- Ustalenia dla kuratorów oświaty.
Zachęcamy do zapoznania się z materiałem.
Materiały
Wytyczne dotyczące działań skierowanych do uczniów i rodziców oraz kadry pedagogicznej po powrocie do szkół i placówek
Wytyczne_dotyczące_działań_skierowanych_do_uczniów_i_rodziców_oraz_kadry_pedagogicznej_po_powrocie_do_szkół_i_placówek.docx 0.02MB Wytyczne dotyczące działań skierowanych do uczniów i rodziców oraz kadry pedagogicznej po powrocie do szkół i placówek
Wytyczne_dotyczące_działań_skierowanych_do_uczniów_i_rodziców_oraz_kadry_pedagogicznej_po_powrocie_do_szkół_i_placówek.pdf 0.32MB